Ugrás a tartalomra

Szolgáltatásminőség

Mindig is kiemelt céljaink között szerepelt a szolgáltatás minőségének folyamatos javítása, és ezzel a fogyasztói elégedettség növelése. A minőség alakulását a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal által kidolgozott módszertannal mérik, mégpedig úgy, hogy a Hivatal külön-külön minden elosztói engedélyesre előírja a minimális minőségi szintet (az eltérő műszaki adottságok miatt), és meghatározza az éves javulási százalékot is.

A tárgy évre vonatkozó előírásnak a tárgyév és a megelőző két év átlagában kell megfelelni (például: 2020 évre vonatkozó előírásnak a 2018, 2019 és 2020 év mutatószámainak átlagában kell megfelelni).

A jól előkészített és végrehajtott programoknak köszönhetően az MVM Émász Áramhálózati Kft. az elmúlt években az előírt minimum elvárásokat jelentősen meghaladva javította a szolgáltatási minőségi mutatóit. Ezen mutatókkal elértük a nyugat európai átlagot.

A mutatókról részletesebben

  • Az üzemzavarok során érintett fogyasztók száma / összes fogyasztó szám (magyarul MEH 1 mutató; nemzetközi nyelvezetben SAIFI). Ez az érték három éves átlagban (2018-2020) 1,478 lehet, azaz 1 fogyasztási helyre 1,478 db üzemzavar juthat átlagosan. A fentebb említett intézkedéseknek köszönhetően a három éves tény 0.908 lett.
  • Fogyasztónkénti üzemzavari kiesési idők összege / összes fogyasztó szám (Magyarul MEH 2 mutató; nemzetközi nyelvezetben SAIDI). Ez az érték három éves átlagban (2018-2020) 78,013 perc lehet, azaz 1 fogyasztóra 78,013 perc üzemzavari kiesés juthat átlagosan. Itt is jelentős javulást sikerült elérni, hiszen a három éves tényátlag 61,1 perc.
  • Üzemzavarok során kiesett villamos-energia, a rendelkezésre álló energia ezrelékében. Ez az érték három éves átlagban (2018-2020) 0,0865‰. Ez azt jelenti, hogy üzemzavarok miatt kiesett villamos energia értéke maximálisan 0,0865‰-e lehet a rendelkezésre álló villamos energiának a három éves átlagban, az elért három éves átlag 0.043.