Ugrás a tartalomra

Szolgáltatásminőség

Kiemelt célunk a szolgáltatás minőségének folyamatos javítása, és ezzel a felhasználói elégedettség növelése. A szolgáltatásminőség alakulását a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal méri az általa kidolgozott módszertannal. A Hivatal – az eltérő műszaki adottságok miatt – minden elosztói engedélyesre külön írja elő a minimális minőségi szinteket, és meghatározza az elvárt éves javulási százalékot is.

A tárgyi évre vonatkozó előírásnak a tárgyév és az azt megelőző két év átlagában (például a 2024 évre vonatkozó előírásnak a 2022-es, 2023-as és 2024-es év mutatószámainak átlagában) kell megfelelni.

Az MVM Émász Áramhálózati Kft. a jól előkészített és végrehajtott programjainak köszönhetően az elmúlt években az előírt minimum elvárásokat meghaladva, jelentősen javította szolgáltatásminőségi mutatóit.

A főbb mutatókról részletesebben

Átlagos kiesési gyakoriság

A villamosenergia-elosztóhálózatok rendelkezésre állásának egyik legfontosabb minőségi mutatója az átlagos kiesési gyakoriság (SAIFI = System Average Interruption Frequency Index). Egyszerűbben fogalmazva ez az érték azt mutatja meg, hogy egy ügyfél évente átlagosan hány üzemzavart tapasztal. Mértékegysége: kiesés/fogyasztó/év.

Az MVM Émász esetében az elvárt érték hároméves átlagban (2022-2024) 1,34 volt, azaz 1 felhasználási helyre 1,34 db üzemzavar juthatott átlagosan.

Intézkedéseknek köszönhetően kiemelkedően jó eredményt értünk el: ügyfeleink átlagosan 0,77 db kiesést érzékeltek.

Átlagos kiesési időtartam

A második legfontosabb minőségi mutató a rendszerre jellemző átlagos kiesési időtartam (SAIDI = System Average Interruption Duration Index). Ez a mutató azt szemlélteti, hogy egy ügyfél évente átlagosan milyen időtartamban tapasztal üzemzavart. Mértékegysége: perc/fogyasztó/év.

Az elvárt érték hároméves átlagban (2022-2024) 71,95 perc volt, azaz 1 felhasználóra 71,95 perc üzemzavari kiesés juthatott átlagosan.

Itt is jelentős javulást sikerült elérnünk, hiszen hároméves átlagban ügyfeleink átlagosan 57,77 perc időtartamban tapasztaltak üzemzavart.

Üzemzavarok során kiesett villamos-energia

A harmadik kiemelt mutató azt szemlélteti, hogy a rendelkezésre álló villamos energia mennyiségéhez viszonyítva mekkora az üzemzavarok miatt kiesett, azaz nem szolgáltatott villamos energia mennyisége. 

Az elvárt érték hároméves átlagban (2022-2024) maximálisan 0,0825 ‰-e volt.

Az MVM Émász esetében a hároméves átlag 0,0406 ‰, ami szintén nagyon jó eredmény.